fredag 11. februar 2011

Sitrontreet blomstrer!




Stakk hodet inn i garasjens tekniske rom for å se hvordan det sto til med mine overvintrende planter, og der sto det vesle sitrontreet og blomstret i all sin prakt! Det lukter så godt, så nå blir det koselig å stå der ute og så snart. Tørr ikke ta det med inn, for er redd det mister blomstene sine når det kommer inn i varmen. Kanskje jeg må ta med meg tannbørsten ut, og se om jeg kan pollinere det. Litt dårlig med innsekter der ute i garasjen. Godt å vite at en har et blomstrende tre ute i garasjen også - og minne meg på at jeg egentlig ønsker meg en hagestue...

3 kommentarer:

  1. Så flott med blomstrende sitrontre. Skjønner godt det med hagestue..
    Jeg liker Headeren din veldig godt.. et skikkelig sommerstemnings-bilde.

    SvarSlett
  2. Så fantastisk med et blomstrende sitrontre. Sitrontre står høyt på min ønskeliste.
    Har du det ute i hagen sommerstid?
    Lurer på om det skal ha omtrent samme behandling som oliventreet mitt. De vokser jo "sammen" i varme strøk.

    SvarSlett
  3. Ja, er det ikke vakkert med blomstrende kirsebær!
    Margrete - Treet mitt (det er ikke så veldig stort enda), står ute i full sol hele sommeren, og ganske langt utover høsten. Det tåler litt kulde, men tar det inn når det er fare for frost, så det blir jo omtrent som oliventrær. Oliven er noe jeg har lyst til å prøve i sommer - så da kan vi jo lære hverandre litt. :) Som med Oliven, så bærer jeg det litt ut og inn på våren, så det skal få en litt gradvis tilvenning.

    SvarSlett