onsdag 23. mars 2011

Årets første hagenvandring - på skare

I går forsvant det masse snø, og i natt har det vært kuldegrader, og det innbyr til en kjapp hagevandring på morgenskaren. Skaren holdt nesten hele tiden. :) Flere løkblomster som presser seg opp mellom rusk og rask, og jammen var det blomst på hageblåputen. Liten, ja - men likevel - årets første blomst. Jippi! Litt mindre fornøyd med at det har vært musefest flere steder. Nå bør de spise godt med skadedyr i løpet at sesongen for å gjøre opp for seg. Jeg kan leve med at de har spist på auriklene, for de har jeg flere steder, og er lette å formere opp igjen, men å ta lavendelen, som faktisk har overlevd, og rosene - det er litt utilgivelig. Får vente litt til, og så klippe ned, og håpe på det beste.
Fantastisk å nyte vårmorgenen i hvertfall.
Legger ved bilde av primula som sto i blomst i London i fjor. Syns de var så vakre til den røde mursteinsveggen.

3 kommentarer:

  1. Ja, er det ikke herlig at vinteren slipper taket?!
    Primulaer er jo bare til å bli i godt humør av. De jeg kjøpte for en stund siden holder på å blomstre av, men jeg håper jeg klarer å plante dem ut i hagen for blomstring neste år.
    Kjempefin blogg du har forresten, jeg legger meg gjerne til som følger.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding. Ser jeg har noen nybegynnerfeil, men de blir kanskje borte etterhvert. Det er i hvertfall utrolig moro. :)

    SvarSlett
  3. Så flotte Primula! Og så synd med museinvasjonen i bedet ditt! Håper det meste overlever angrepet! Sånne ting er utrolig irriterende. Her er det hjorten som lager kvalm i hagen! De spiser alt de kommer over. I fjor dro de opp det meste i bedet langs nedkjørselen, og spiste! I dag tidlig telte jeg 12 stykker av dem på jordet nedenfor huset! Men hva skal en gjøre? Vrient det der!
    Ønsker deg lykke til, jeg =)

    SvarSlett