tirsdag 22. mars 2011

Frø


Endelig er hverdagen tilbake, og våren og bloggskrivingen kan fortsette. :)

Nå har jeg fått rydda i alle frøene mine, og sortert de etter sådato.

Noe som må stå i vinduskarmen, og som jeg snart skal ta fatt på, og ganske mange stauder som får vente litt til. Jeg eier ikke begrensninger når jeg kan så staudefrø, og takk til staudeklubben i Vestfold, der har jeg fått mange flotte arter. Sår endel på høsten, men har noen nå på våren også.

Har skrevet ned hva jeg mener jeg trenger (?) av frø i år- men har jeg plass?

Jeg har satt av plass til rødbladet grønnkål i år. Noen som har noen gode tips på hvor jeg får tak i frø til det? Har funnet noen danske og svenske frøfirmaer som har i hvertfall, så kål skal det bli! Trenger noen kjekke pinner til å notere på også. De gule store fra Felleskjøpet er sikkert praktiske, men jeg synes ikke de er spesielt fine, så kommer til å gjøre en liten innsats, og se om jeg kan finne et billig og bra alternativ. Tips tas imot med takk!

Klør etter å begynne på prosjektene i år, men det gjelder å ha litt tålmodighet når jeg er bosatt sånn at vi fortsatt har mengder med snø. Får stulle litt på de bare flekkene som sakte blir større.

1 kommentar:

  1. Tolmodighet er det ikke så lett å ha i disse tider. Jeg kjøpte pinner på Biltema, men de er relativt store de og. Følger med deg :-)

    SvarSlett