onsdag 27. april 2011

Brun skogsnegl, og annen snegl

Brunskogsnegle er visst det nye navnet på Iberiaskogsneglen, som jo har bestemt seg for å bli. Jeg har den heldigvis ikke enda, og har mange småhysteriske ideer jeg gjennomfører for ikke å få den, men suger til meg kunnskap. Selv om jeg ikke er speider tenker jeg at det er greit å være berett. VG hadde en fin artikkel etter hagemessa, om hva vi kan gjøre nå. Legger den ved her. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084285 Bioforsk sine nettsider har også masse nyttig info. Så da var det ut og rydde og rufse i jorda. Har erfart at disse snegletipsene virker helt utmerket på åkersnegl i hvertfall. Fra å ha en hel storfamilie av åkersnegler, og alle deres slekt og venner også, har jeg nå bare noen sporadiske på besøk. Det er helt greit.
(Her har jeg ingen bilder - for snegler orker jeg ikke å avbilde...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar