onsdag 6. april 2011

Litt olje og luft gjør seg!


I år har jeg vært flink jente, og gjort noe jeg har tenkt jeg skulle få til hvert år. I år skal jeg ikke finne ut at jeg mangler luft i trillebårdekket akkurat når jeg trenger den, eller ha sløv saks når jeg skal klippe ned staudene. Nå har jeg vasket og gjort rent all hageredskapen min. Brukte vanlig oppvaksvann, og smurte saksene etterpå med matolje. Det siste var et tips jeg fikk av andre hagevenner, og det fungerte veldig bra, og er veldig billig. Gikk over med brynet på saksene - så nå tror jeg at den flinke jenta jammen skal unne seg en kopp te, og bla i noen hageblader, og være storfornøyd med at jeg klarte det i år!

2 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! Det er viktig å holde ved like redskapene så de holder lengere. Men lett å sluntre unna, både høst og vår... Jeg skriver det på påminningslisten min;-)

    SvarSlett
  2. Jøss så flink du er!
    Dette er jo en svakhet med meg...bruker og bruker redskapen og tar meg sjelden tid til å vedlikeholde de.
    Skal bli like flink som deg....håper jeg :)

    SvarSlett