mandag 11. april 2011

Litt tidlig vår i Holland


Jeg begynte i fjor - og tror jeg har blitt smittet av noe som vanskelig kureres. En tur til våren litt lenger sør i begynnelsen av mai er fantastisk. En helg med inspirasjon og visshet om at snart, ganske så snart, lukter det nyslått gress og blomsterduft også her. I fjor var jeg i Kew Gardens i London - i år ble det Keukenhof, Holland. En park med mengder av håndplantet løk, til nytelse og inspirasjon, og et par hundre bilder.... Ikke umulig at det dukker opp noen tulipaner, mangnolia og anemoner i bloggen fremover. Blomstermarkeder i Amsterdam med løk, frø og stauder til en veldig grei pris var heller ikke å forakte! Så nå tusler jeg rundt i hagen, og fjerner litt vissent løv - og konstaterer at tulipanene stikker opp her også - så snart... Det blir vel ikke åkre farget at røde, gule og hvite tulipanstriper, men de er der - i hodet, når de røde, gule og hvite tulipanene stikker hodet opp her også.

3 kommentarer:

  1. Det er smittsomt - det har jeg lært alt om :-) Et vakkert syn med blomstrende tulipaner allerede i april. Heldig du som reiser til slike steder - tror jeg må skjerpe meg litt :-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. løk i mengder er så vakkert! Skulle gjerne sett noen slike åkre ja, får ta meg sammen og plante noen masseplantninger i litt mindre skala her hjemme kanskje.. (det blir jo gjerne til at jeg sprer det litt utover, en gruppe her og der..)

    SvarSlett
  3. Herlig!
    Jeg var der for tidlig til å få med meg tulipanblomstringen, men vårfornemmelsen var der likefullt:)
    Deilig å kunne snuse på det vi har i vente:)

    SvarSlett