søndag 17. april 2011

Påskeaktivitet

Påsken blir i år brukt til å male. Det skulle vært gjort i fjor, men så kom vi ikke helt i gang, og så regnet det, og vips var det høsten. Rart det der, når det er noe jeg ikke har veldig lyst til å sette i gang med, så har det en tendens til å dra ut litt. Men i år har vi da fått startet tidlig nok. Med det været som er spådd her i påsken kan jeg jo rekke både å male og nyte sola, og det er jo ikke så fælt når jeg først kommer i gang. Rocker bortover gjerde med sol og hvite malingsflekker i fjeset, og radio på øret. I morgen starter påskelabyrinten på P1, så da går den timen fort, og hvem har nå sagt at fregner må være brune. Mine hvite prikker er da riktig så kjempesøte. Dessuten er det lurt å få malt nå, før rosene og buskene får blader og starter veksten sin. Har prøvd å beskjære rosene til et minimum, bare så de kommer seg vekk av malingen. Er jo altfor tidlig å kutte de nå, kan jo fortsatt bli kaldt her, men det vil jeg helst ikke tenke på. Påskeliljene er snart i farta, de står i knopp - og liksom bare venter på de riktige påskedagene, og krokus og eranthus ståler i sola. God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar