torsdag 5. mai 2011

En stille plass i hagen

Jeg er av den engasjerte typen, og veldig ofte et ja-menneske. Det er supergøy å ta verv og bli kjent med mange spennende mennesker, men av og til blir det litt mye. For å hjelpe meg selv til å koble av, er hagearbeid helt supert. Da får jeg ordnet tanker og ideer, og finner ny energi. Men av og til er det også godt å bare gå ut og nyte en stille stund. Selv om mine rom i hagen langt fra er ferdige, har jeg kommet et stykke i gang med det stille rommet. Et sted i hagen der vi har fantastisk utsikt over skogen. Her har jeg laget meg en plass med litt vann som renner, og beplantet med stjernemagnolia, hvite tulipaner, lilla og hvite ruteliljer, en hvit trepeon, hvite roser - og nå mangler jeg bare en hvit rhododendron. Som bunndekker fungerer hosta og stormarikåpe. Jeg er ikke helt i mål enda, men tror dette kan bli en deilig, rolig flekk å hente seg inn igjen, mellom travle slag. God vår!

4 kommentarer:

  1. Høres ut som et deilig fristed du har laget deg, godt med et rom for ro og ettertanke. Flott beplantning du har valgt også.

    SvarSlett
  2. Å ja det er godt og ha en plass som man kan la tanker og hode få surre med sitt.
    Kos deg Marit.

    SvarSlett
  3. Her fant jeg det jeg søkte etter. Kjente freden senke seg etterhvert som jeg leste. Tror jeg kopierer alt, vannet, utsikten blomstervalget -om du tillater
    Rolf

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du fant det du søkte etter. Selvfølgelig kan du kopiere, jeg har forresten lært at det ikke er å kopiere - det er å la seg inspirere. :) Anne Kari

      Slett