torsdag 2. juni 2011

Dillball i hagen....

Jeg er ingen stor tilhenger av skulpturer og annet stæsj i hagen min. Jeg liker å ha det enkelt, og la plantene få ha hovedrollen. Men ingen regel uten unntak. Jeg har to hagenisser, som passer på, hver for seg - og da jeg fant disse sommerfuglene i blomsterbutikken på Ås i høst, så visste jeg akkurat hvor de skulle få være. Med mye besvær, og egentlig ikke helt ufarlig fikk jeg hengt de opp under furua. Må innrømme at tanken over at de fleste ulykker skjer i hjemmet streifet meg, da jeg sto og vaglet på en krakk, og kastet snor med stein over greinene, for å få festet det hele. Det er jo ikke bare å sette krakken der den står stødig, for det står det jo stauder! Men nå hengder de da der, jeg er trygt på bakken igjen, og de skal ikke flyttes på før til høsten. Da må de nok få komme inn i varmen, for heller ikke disse sommerfuglene kommer til å trives med norsk vinter.

4 kommentarer:

  1. Hei. Egentlig heller jeg mer og mer til at litt pynt i hagen er fint. Særlig sånn som sommerfuglene dine, de stjeler ingen oppmerksomhet, men gjør kanskje at man faktisk også ser treet. Håper krakken står stødigere når du skal jakte sommerfugler til høsten :-)

    SvarSlett
  2. Koselige sommerfugler! Likte dem veldig godt, synes også at litt pynt i hagen er fint. Godt at du hverken skadet deg selv eller staudene da du hengte dem opp:-)

    SvarSlett
  3. Flotte sommerfugler!
    Natulige farger og veldig kreativt:)
    God sommerkveld:)

    SvarSlett
  4. Takk Bille - jakten på flere duppeditter er i gang...

    SvarSlett