søndag 27. november 2011

Deilige adventstid!


Hva hadde denne mørke tida vært, hvis vi ikke hadde hatt advent og jul? Jeg bor midt i skogen, og så fort det blir 1. søndag i advent skynder jeg meg å få på adventslys ute. Da blir det litt mindre mørkt om kvelden. :) Jeg har prøvd meg med flere varianter av lyssetting. Den tradisjonelle eviggrønne kjeglen, i kirsebærtreet og i hengeselja. Så lenge det ikke er snø er det flott med lys i hengeselja, men den raver ikke så voldsomt i terrenget, så både selja og lysene forsvinner fort i snøen, hvis det først detter ned endel hvitt. Nå er det meldt litt kaldere også, så da får islyktene litt lenger levetid, og kan kanskje lages ute. I mellomtiden ryddes det plass i fryseren, så kan jeg ha islykt allikevel, jeg!

3 kommentarer:

  1. Så fine adventsbilder , og ja jeg er enig med deg , lys i alle former hører med til denne tiden.

    Klem Marit.

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Flotte lysbilder..og det er et must med mye lys nå...dagslys finnes nesten ikke...
    God tirsdagkveld:)

    SvarSlett
  3. Ja lyslykter er geniale, og nesten magiske, så slipper man så mye talgsøl;o)

    SvarSlett