tirsdag 15. november 2011

Vakkert på høsten

Denne uka ser det ut til at kulda kommer skikkelig. Ned mot ti blå på natta. Etter det kommer vel også de mest seigliva staudene og buskene til å bli litt mer stusselig, så nå har jeg tatt meg en tur ut for en siste oppfrisking om hva som virkerlig er flott nå seint på høsten. Litt greit å huske på til våren, når jeg i min iver spar og flytter rundt. :)
Blomsterstand av Astilbe blir vakkert til rosebuskens gule bladverk


Bladfellende Rododendron, Sedum og Cypress i vakkert samspill.

Siste krampetrekning fra en valmue, Denne klarer garantert ikke mer kulde,
men har vært vakker så lenge.

Maisplantene danner flotte skulpturer i kjøkkenhagen.
Dette er fra Geitmyra i Oslo

Mangold, eller bladbete. Farger opp med sine gule og røde stilker.

Dette er blitt min favoritt i kjøkkenhagen i år - grønnkål!

1 kommentar:

  1. Fina färger och former i dina höstbilder, gillar nog bäst grönkålen, den vill jag också ha till nästa år.
    Ha det fint :)

    SvarSlett