onsdag 25. januar 2012

Det begynner å klø....

klare for å møte vinteren...
Enda midt på vinteren, men nå begynner det å klø. Klø skikkelig. Klør i alle ti fingre etter å ta i jord, og lukte planter og vår. Ikke har jeg veksthus (enda...), så hva gjør jeg da? Jeg måker ganger rundt i hagen til steder jeg vet våren kommer først. Helt irrelevant at det er en halv meter snø som må bort før det er bar bakke der. Jeg er i gang! :) Klar til å kunne ta med meg tekoppen ut, og få med meg første antydning til vår så fort den kommer. Og så sår jeg stauder! Hvilken lykke det er å fylle de små pottene opp med jord, sirlig merke hver enkelt og notere ned i hageboken hva som er gjort. En ladning med frø nå og da. For mengden staudefrø er ganske stor, da det var helt umulig å begrense seg i innkjøpet i høst. Og det beste med disse staudefrøene er at de er så takknemlige. De trives med å bli satt ute etter såing. Setter jeg de litt lunt, inntil husveggen, en plass uten sterk vårsol, og kaster på litt snø, ja så er de fornøyd med det. Og så står de der - og jeg kan bare fortsette å måke meg veg dit, og vente på at det kommer noe grønt opp av pottene om noen uker. :) Livet er herlig når man har hage!

Malva - kattost - den er enkel å få til, så den sår jeg nesten hvert år - så lykkes jeg i hvertfall med noe!

2 kommentarer:

  1. He he jeg kjenner kløen jeg også , men jeg skal prøve å vente litt til.
    Mulig at det ikke går så lenge før det er noen frø i potter her også.
    Malva er så fin , jeg tok noen frø i høst lilla og hvit og skal se om jeg greier å få til nye planter i år.

    Ha en fin dag , klemMarit.

    SvarSlett
  2. Heisan:)...så deilig å være igang:)...Malva sår jeg hvert år...vedig enkel å få til...men syn den blomstrer fantastisk:)
    God helg..med hagetanker:))

    SvarSlett