fredag 3. februar 2012

Blå Agapanthus

Moseplassen har lansert X-faktor - blomsterutgaven.
Det er superkoselig å få et påskudd for å bla gjennom bilder fra tidligere sesonger - og mimre litt.
Sitter med notatblokka også - og skriver ned stikkord for ting som bør gjøres denne sesongen. Om det blir gjort er en helt annen sak....



Mitt bidrag til den blå utgaven er Agapanthus. Den er en av mine store favoritter. En blomst med enkle linjer, som stråler så vakkert. Og da er det heller ingen ulempe at den blomstrer lenge, når den først er i gang. Dette eksemplaret her står nå i en krukke til vinteropplag - har prøvd dette utallige ganger før. Den overvintrer fint, men kommer ikke med blomster. Har lest om at røttene skal ha det litt "trangt", og at ikke den skal omplantes for ofte. Lyst og kjølig står den også. Men vi gir ikke opp - kanskje denne vil blomstre til sommeren som takk for jeg plukket den ut som mitt bidrag til X-faktor. :)

Blå blomst i den blå timen i august. Da blir det blått bilde også!

9 kommentarer:

  1. Utrolig vakker. Masse lykke til :)

    SvarSlett
  2. wow for en nydelig blåfarge og bilde.
    God helg fra Marit.

    SvarSlett
  3. Dette var virkelig et flott bilde av en nydelig blomst! :)

    Lykke til i konkurransen, og god helg! :))

    Klem, Turid

    SvarSlett
  4. Denne er så vakker, og fortjener virkelig å bli plukket ut som kandidat til x-faktor! Jeg sådde denne for tre uker siden, og nå har det kommet 4 små søte spirer! Jeg gleder meg til de vokser til, for dette er virkelig en praktplante! Krysser fingrene for at din blomstrer i år =)
    God helg, og lykke til!

    SvarSlett
  5. Kjempefin var den...en litt eksotisk blomst dette syns jeg:)Ønsker deg lykke til:))

    SvarSlett
  6. Oh, den är så vacker. Jag upplever den som svår, har helt givit upp men njuter bilderna av den, lycka till :)

    SvarSlett
  7. Utrolig vakker. Håper hun gir deg en blomstrende opplevelse i sommer. :)

    Lykke til i konkurransen fra Huldra. :)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for mange kjempekoselige komentarer. :) Vind og surt i dag - så denne ideen om x-faktor, og masse koselige bilder og nye blogger nyter jeg virkelig! God uke alle sammen.

    SvarSlett