torsdag 2. februar 2012

Et slag for økologi

Sunne bær i barnehender - kan det bli bedre?
Et av mine mål for det kommende hageåret er å lære enda mer om hvordan jeg best skal drive kjøkkenhagen økologisk. Jeg har ikke brukt plantevernmidler, og jeg har gjødslet med husdyrgjødsel av ulike slag, men jeg tror det er ganske mange flere knep jeg kan bruke for å redusere skadedyr, og få en bedre avling. Det er mange koselige bøker etterhvert, i hvertfall hvis du ikke må lese på norsk. Og så håper jeg å treffe noen med masse kunnskap å øse av på hagemessa i år. Lurer også på om jeg skal melde hagen inn som en MAJOBO-hage. Mat og jord, der du bord. De skal visst ha plass til alle fra park til vinduskarm, så da er det vel håp for en liten kjøkkenhage også, kanskje? Bruk gjerne linken her, og sjekk ut mer hvis du også synes det virker spennende. MAJOBO Jeg lærte jeg sikkert enda mer hvis jeg ble med i hvertfall!

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. :) Spennende blogg du har, kommer innom og kikker litt mer en gang jeg har litt bedre tid. ;)

    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett