tirsdag 28. februar 2012

Herlig, herlig, men farlig, farlig...

I dag har det vært en slik dag, da jeg skjønner hvorfor vi må ha vinter. Når sola skinner og våren virkelig viser seg frem fra sin beste side blir det ekstra stort når vinteren er friskt i minne. Godt å ha årstider, ja! :) Har smugtittet under granbar og strie, og har jo så lyst til å rive det av og rydde frem alle vårtegn, men natta her er ganske så kald, og enda kan det jo komme noen skikkelig kalde dager (som jeg dog ikke håper på...). I tillegg er det skikkelig med tele i bakken, derfor best å la det ligge, men jeg vet jo at det er der. :)Dagen ble toppet av at frøbestillingen dumpet i posten, så da kan jeg jo så mens jeg  venter.

For å hindre å bli svidd av sterk vårsol er strie godt å ha - selv om det er litt stusselig.
Under baret kommer det knopper av krokus, tulipaner og påskeliljer
Til og med pionene har begynt å røre på seg.

5 kommentarer:

  1. Jo visst är det fortfarande tidigt men det måste kännas underbart att det kommit så långt hos dig. Med en värmande dyna över sig går det väl bra :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Mange flotte vårspirer hos deg! Det er best å passe på for sola er sterk på våren!

    Ha en fin dag. Klem

    SvarSlett
  4. Det er tidlig ja, men det går fort fremover nå. Vi satser på en tidlig vår her i distriktet! :)

    SvarSlett