onsdag 15. februar 2012

Vinterblomstring i hagen

I november kom blomstene på vrihassel i blomst, og jammen står de der ikke enda. Har en til, men den varianten blomstrer ikke, begge er allikevel så dekorative med sine nakne greiner.

Disse raklene er jo litt kjedelige, sett i forhold til blomstringen til trollhasselen (Hamamelis), men vrihasselen (Corylus) er litt mer herdig her hos meg. Mulig jeg må finne en lun krok og prøve meg på trollhassel også, etter å sett på de flotte bildene i bloggen til hagelivet. Må egentlig snart se å få bygd ut den lune kroken litt...


I dag er det antydning til vår, med varmegrader og snøsmelting i sola. Herlig!

2 kommentarer:

  1. Vrihassel står på innkjøpslisten min nå til våren. Den er bare så vakker, og artig at dette er et tre som er vakrere uten blader enn med.

    SvarSlett
  2. Og jeg som trodde vrihassel og trollhassel var det samme:-) Dette må jeg finne ut av. Fint bilde av vrihasselen var det. Deilig med sol. I dag regner det og det er i grunnen greit at den skitne snøen og isen i gatene regnes bort. Ikke lenge før vi går inn i den første vårmåneden:-)

    Ha en fin dag!:-)

    SvarSlett