torsdag 1. mars 2012

Mosekost

Det er ikke alt som er farlig tidlig å gjøre nå. Denne superkjekke mosefjernerkosten kjøpte jeg på hagemessa for et par år siden. Ikke alle som syns at det er så nødvendig å fjerne mosen - sikkert en smakssak, men ugress som stikker under bare føtter er i hvertfall greit å få vekk! :) Nå er mosen (og ugresset også) lett å fjerne - og med langt skaft er det ganske fort gjort. Jeg er av den late typen, så får jeg ikke gjort det nå, når det går greit å få vekk - så vet jeg med meg selv at da blir det bare ikke gjort senere heller. Da er det jo så mye annet som er mer fristende å holde på med...

8 kommentarer:

  1. Sån vil jeg ha også , i dag har jeg liggi på alle fire med kniv og jeg er bare halveis i,, prosjekt fjern Mose,, he he.

    Takk for tipset du reddet dagen og ryggen min.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. For et kjekt redskap!..er det et knivblad under "klossen"?
    Takk for koslig kommentar hos meg...og jeg anbefaler et besøk i botaniske Amsterdam:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Mer som en stålbørste, er fra Burgon and ball. Mulig de har den enda. :)

      Slett
  3. Det var et kjekt redskap ja. det sparer nok ryggen for mange plager. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Har jag aldrig sett förut hur ser den ut på andra sidan?
    Kan du visa det nån dag?!
    Jag har marktegel runt växthuset som vi skrapar med ogräs-skrapa med ett lång skaft på.Man får ju slipa den efteråt förstås...
    KRAM från mig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      På hjemmesidene til burgonandball har de gode bilder av den. Se http://www.burgonandball.com/shop/scripts/prodList.asp?idcategory=95
      Lykke til!

      Slett
  5. Den så da kjekk ut :) Har foreløpig ikke så mange steinheller (eller ugras ennå, men det dukker nok opp...) Hvis en ikke får tak i en sånn en med langt skaft kan en kanskje bruke en sånn en liten en man bruker til å pusse rust med, finnes på jernvaren el Biltema? Eh, veit ikke hvordan jeg skal forklare bedre jeg :O)
    Lur post var det hvertfall :)

    SvarSlett
  6. Siste nytt på mosekostfronten er at I Gros hage på Ørje fører denne. Den er imidlertid for stor til å sende med post, men de har en variant med kortere skaft som kan sendes. Da må man bare finne på noe lurt for å forlenge skaftet selv. :)

    SvarSlett