lørdag 17. mars 2012

Når liten blir større

Det er så greit å så noen frø i ei potte, men jammen vokser de, og plutselig skal de ha mer plass. Med litt manglende belysning hender det at de søte små blir litt store og skranglete også, men melkekartongen gjør jobben. Klipper den i akkurat rett høyde, så jeg får plantet litt dypt, og vips, har vi fine småplanter! :) Dette fungerer fint hvert år. Prikling er egentlig en litt nervøs arbeidsoppgave, men i år starter jeg med store gresskar. De er litt mer robuste, så får øve på de, og ta de skjøre små etterhvert som de maser om mere plass. Blir fullt i vinduskarmen i hvertfall.

2 kommentarer:

  1. Ja jeg kjenner meg igjen i dette du skriver her.
    Men i år har jeg drivhus og det løser en del problemer med plass og lys. Og så er det fint å ha ett sted som en kan rote og søle med jord.

    Så flotte planter du har fått til og melkekartonger er jo en lur plantepotte, jeg låner den ideen til agurkene mine.

    Ha en fin Lørdag , Marit.

    SvarSlett
  2. Hi-hi! Ja, det er et typisk problem. Frøene er så små, men når de har spirt og skal prikles tar det plutselig myyyye mer plass:-) Men det er jo alltids greit å så litt ekstra hvis noe ikke klarer seg. Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett