lørdag 10. mars 2012

Samplantinger

Moseplassen har igjen utlyst konkurrasne - denne gangen samplantinger i hagen. Mange flotte ideer - du finner de her. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal delta med, så foreløpig havner mine samplantinger (som også har greie bilder) her. Kanskje de kan være til inspirasjon for andre, eller kanskje du vil hjelpe meg å velge :)
Høstplanting ved døra.

Liljer sammen med viftelønn, og allium i bakgrunnen.

Blåeiner, stormarikåpe og alunrot

I kjøkkenhagen: Timian, isop og bjørnegress

Samplanting med bladformer.

Tulipan i flørt med viftelønn.

Rødbladet vrihassel skaper sterk kontrast til de gule bladene til blærespirea, og de grønne hasselurtbladene.
Det beste med slike konkurranser er å se alle de andre koselig bloggene, og å gå gjennom og mimre i egne bilder. Gleder meg så til det blir skikkelig vår!

11 kommentarer:

  1. Her var det mange fine sammenplantinger! Jeg likte spesielt godt tulipanen og lønnen. Lykke til :-)

    SvarSlett
  2. Smukke sammenplantninger.
    Jeg har svært ved at vælge, så jeg ønsker dig held og lykke.

    SvarSlett
  3. Kjempe fine sammenplantninger alle sammen, men jeg likte veldig godt tulipanen og viftelønnen. De var nydelig sammen!

    Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  4. Fine sammenplantninger, liljen og lønnen synes jeg er rigtig smuk!

    SvarSlett
  5. Kjempefine og inspirerende bilder!

    SvarSlett
  6. Dette var kjempeflott! Lykke til :)

    SvarSlett
  7. Mye lekkert her, har veldig sand for tulipanen og viftelønna.
    Lykke til i konkurransen :-)

    SvarSlett
  8. oi, du hadde nå litt å velge i og du da. Veldig inspirerende :)
    Og jeg er enig med deg, det beste, ja for meg hele hovedpoenget er å bli inspirert av både andres og egne bilder og kandidater. Jeg gjennoppdager ofte glemte hageminner når jeg jakter på noe konkret.
    Hyggelig å ha deg med på konkurransen :)

    SvarSlett
  9. Det er nogle rigtige fine sammenplantninger! Jeg fandt din blog via Moseplassens konkurrence :)
    Jeg kan godt lide at du leger med lys og mørke - meget smukt!

    Pia, www.findinspiration.dk

    SvarSlett
  10. Flotte bilder, og ekstra stilig at de fleste mildene også matcher hverandre godt - sambilding :D Lykke til og god helg!

    SvarSlett
  11. Flotte farvesammensetninger!

    SvarSlett