fredag 20. april 2012

Å huse småkryp

Å skape gode forhold for nytteinsekter var noe jeg hadde tenkt å gjennomføre i år, men jeg hadde tenkt å lage dette selv.
Kom imidlertid over dette søte huset til marihøner hos I Gros Hage. Det hylte kjøp meg, kjøpe meg - så den ble med hjem. :) Har satt huset rett under rosebuskene, så blir det kort vei til alle godbitene når lusa dukker opp. Kan heller lage hus selv til de andre insektene.
Nå kan bare lusa komme....

Selvsnekret insekthus fra en barnehage i Danmark.
Kjempegøy for ungene å følge med på småkryp. :)

Satt inne blant planter og blomster kan disse
nytteinsektene gjøre en god jobb i hagen.

2 kommentarer:

  1. Jeg har det samme marihønehuset, men har ikke satt det ut enda. Vet ikke helt hvor jeg skal sette det. Jeg har vurdert å få meg et par andre varanter til småkryp også.

    SvarSlett