tirsdag 17. april 2012

Lunefull april, med masse inspirasjon!

I går kom det jammen snø igjen, og skuddene på noen av stauden viser nå tydelige tegn på kulde- og frostskader. Ikke bare snør det, men det er jammen så kaldt om natta også. Det hadde sikkert gått bra det, hadde det ikke vært for at de ble lurt i gang i mars. Nå dekker jeg noen hellige gullplanter med strie, men med resten får det briste eller bære.

Da var det godt det var messe. Tusen takk for alle som kom innom og hilste på, på standen, og takk til Anne på Moseplassen som var hjernen bak, og som laget en så bra stand. Veldig moro - og veldig inspirerende å tusle rundt på ulike stands og utveksle ideer og erfaringer også. Nå gjelder det bare å huske alt det lure til det blir litt varmere i været, og litt mer kos å holde på ute. Imens får jeg pleie småplanter og trille planter inn og ut.

Her følger noen bilder fra messa - som egen husk, og kanskje til din inspirasjon?

Fra standen til hagebloggerne. Malte krukker er fint! :)

Sedum i samplanting med heller, slett ikke dumt - og veldig vakkert.

Mer Sedum.... - innesperret sådan, men tror den nok hadde villet vokse her.
Krever ikke så mye i hvertfall.

Og knekker det noen greiner på vrihasselen, skal de
i samplanting med Campanula. :)



Jeg er jo aldri med på egne bilder, men Line Marie fra Lysthagen var jammen så grei å sende bilde. :)
To blide bloggere på messe, Hagebo og Moseplassen. :)

3 kommentarer:

  1. Så artig med bilder derfra! Jeg var der på lørdag, men glemte selvsagt kamera.
    Hyggelig med inspirasjonsbilder derfra.

    SvarSlett
  2. Hageblogg standen var veldig flott. Det var veldig inspirerende å være på messa, og mye inntrykk å ta med seg hjem!

    Trist med snø og kulde, og jeg håper det snart blir vår igjen hos deg. Klem

    SvarSlett
  3. Hei
    Takk for besøk og hyggelig kommentar hos meg:) Jeg skal prøve å sende deg en beskjed, men følg gjerne med i tillegg, for jeg forteller når de kommer inn i landet, på face og på blogg. Men send meg en mail via firmasiden min, så får jeg mailadressen din der:)
    Huff i dag bllir det kaldt igjen... Nå vil jeg ha litt varme...sukk:)

    SvarSlett