torsdag 10. mai 2012

Drivbenk

Oj, oj - nå ble det brått en lang pause i bloggingen. Men jeg har ikke ligget på latsiden, så litt av det jeg har gjort skal jeg prøve å dele de neste dagene. Er meldt regn, og da er det hviletid inne.Drivbenkene som jeg blogget om tidligere, fra Nelson Garden har kommet, og nå er de innviet i kjøkkenhagen. Er faktisk ganske så fornøyd. Jeg har bra med jord under den pallekarmen de står på, ellers er det nok lurt å bruke to pallekarmer oppå hverandre. Får du lyst til å prøve - så legg merke til at pallekarmen under står opp ned, slik at toppen kan settes nedi hjørnene på pallekarmen. Kjedelig å fylle karmen med jord, og så finne ut at den står feil vei.


Alltid litt skeptisk til flatpakka vare, og en drill var veldig lurt å ha. Erfaring fra annet monteringsarbeid tilsa at jeg ikke burde skru skruene helt fast med en gang, og det gjalt her også. Litt skakt og skeivt, men det rettet seg når alle delene hang sammen, og da var det bare å skru til skruene.
Planen var å sette de mothverandre, men et lurt tips fra far i huset var å tenke på vindretningen. Nå står de slik at ikke vestavinden blåser rett inn i de. Litt usikker på om de tåler masse vind når lukene står oppe til lufting, nemlig.
Salaten er sådd, likeså gulrøtter, reddiker og bønner. Med gråvær blir det kanskje ikke flere kuldegrader, så mulig jeg sjanser å plante ut agurkplantene også. Får plass til ganske mye forskjellig på få kvadrat, men det blir ikke så mye av hvert.
Fra resten av den lille kjøkkenhagen min. Har en pallekarm uten topp også.
I snorene i stauren skal bondebønne og sukkererter få vokse.
Bjørenbær i stauren som nesten ikke synes.

3 kommentarer:

  1. Så flott du har fått ordnet i kjøkkenhagen. Veldig kjekt med drivbenk på denne tiden av året. Så bra at de passer over en pallekarm, stadig noe nytt som dukker opp. Vi får håpe at det er slutt på den verste nattefrosten nå.

    SvarSlett
  2. Drivbenk er nok kjekt å ha ja. Da får du mye tidligere avling enn uten. Jeg har vurdert å kjøpe en sånn selv.

    SvarSlett
  3. Så flott drivbenk. Jeg får tenke på det til neste år, for det blir fort fullt i drivhuset, og så er det all den omplantingen da. Lurt med den stauren til bønner og sukkererter. Det tror jeg at jeg skal prøve ut (om jeg bare finner en staur). Lykke til med grønnsakene :-)

    SvarSlett