fredag 15. juni 2012

En liten hagevandring

Nå er det så mye som skjer i hagen, så har du lyst er du velkommen til å bli med på en liten hagevandring. :)



Iris - flott når den blomstrer, men også flott i bladverket. Enkel å plassere i stauderabatten.


Nå blomstrer rosehagtorn. Blomstrende trær er noe av det flotteste i en hage.
Dette treet blir heller ikke så stort, så det er ganske enkelt å plassere.


Siste rest av tulipan, før neste vår!


Akeleier er en takknemlig staude, som tåler neste hva det skal være.
Kanskje derfor den sprer seg så lett også? :)


Storknebb - en annen grei staude. Jeg har flere varianter, men denne
er blant de tidligste. Klipper jeg den ned etter blomstring, pleier den å stå fint
også senere på sommeren.


Frøstjerne - må bindes opp, for denne blir litt topptung.
Den har sin misjon i å dekke den nederste delen av en heller stusselig einer
og det klarer den fint.


En av mine favoritter. Stormarikåpe passer til nesten alt.
Som bunndekker under rosene, fantastisk som fyll i buketter,
og en rolig bakgrunn til andre litt mer prangende blomster.
Helt nydelig blir den, etter lett regnvær.

2 kommentarer:

  1. Den rosehagtorn så jammen flott ut. For meg som kommer fra Nord Norge er det så vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe, så til nå har jeg stort sett gått for alt jeg har drømt om tidligere. Jeg må kanskje lage en plan ;-) Ellers er jeg enig i din kommentar om stormarikåpen. Den er en flott bunndekker og nydelig å bruke i buketter.

    SvarSlett
  2. Takk for titten i hagen din:-) Kjekt å vite at storknebben blomstrer igjen hvis den klippes ned, det må jeg prøve! Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld:-)

    SvarSlett