fredag 29. juni 2012

Regn, regn, regn, regn - øsende regn - pøsende regn

Selvsådd dogghosta og en geranium jeg ikke kjenner navnet på.
Den selvsår seg selv, og dette er et av avkommene.
Ja, i dag har det vært en grå og veldig våt dag. Tenkte jeg skulle bruke dette regnet til noe, når det først var meldt. Før sprederen der oppe virkelig gikk på for fult, var jeg ute og gjødslet. Pleier ikke å gjødsle etter ca 1. juli. Er nemlig redd disse plantene ikke skal rekke å avmodnes før høsten. Har erfart at er de i god vekst til langt ut i september så fryser de lett her hos meg. Noen planter kunne sikkert ha fått en omgang gjødsel til, men det fugerer ikke for meg å ha spesialbehandling. Alle eller ingen, slik må det være her - så da passet det med sist omgang nå. Deilig med en hviledag i hagen også.

3 kommentarer:

  1. Så flott selvsådd hosta du har! :-)
    Det har regnet nok nå...

    SvarSlett
  2. Ja, for et regnvær :-( nærmest rekord i Vestfold vel! Selv bikkja mi hadde ikke lyst til å gå ut i dag og det sier ikke lite. Han snudde på trappa. Smart at du gjødslet, det glemte jeg. God helg!

    SvarSlett
  3. He he tror mange har vært ute å gjødslet i dag! Og det er jo en flott måte åbruke regnet til sin fordel på også :)
    Flott sammenplanting !

    SvarSlett