lørdag 30. juni 2012

Se som det gror!

Når jeg går i hagen hver dag, så er det ikke så lett å få med seg hvor fort det egentlig går der ute. Ganske fantastisk hvordan ting endrer seg på noen få hektiske måneder. Fordelen med en regnværsdag som i går, er at da får jeg litt tid til å gå gjennom noen bilder. Ble nesten forundret over å se endringen, til tross for at jeg jo ser den hver dag.
Så mye vekst på ganske nøyaktig tre måneder. Fantastisk! :)

Så tomt og grått var det i slutten av mars.


Fra øversiden av kjøkkenhagen.
Slik blir det etter at pinseliljene har takket for seg.
Liker revebjeller og robuste buskroser.

Tomatplantene begynner å bli store, til tross for manglende veksthus.
Ljungbergkrukker gjør susen - da er plantene passe varme hele tiden.

Mangold viser seg å være en villig sak, det samme med knutekål.
Grønnkålen visste jeg skulle være grei.

Er forøvrig kjempefornøyd med dyrking i pallekarmer.

3 kommentarer:

  1. Herlig med så god vekst :-)
    Jeg er helt enig med deg, pallekarmer er toppers ;-)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Fantastisk voksekraft, ja! De er ganske takknemlige med lite også, bare gjødsle og vanne litt av og til, og voila!!! Et skikkelig blomstershow! Jeg ser du har kjøpt drivbenk fra Nelson Garden, og satt på pallekarmene. Det er jo genialt! Gubben ville lage noen til meg av platene fra drivhuset som ble ødelagt av den berømte `Dagmar`! Tomater blir det ikke hos meg før til neste år, når det nye drivhuset står klart :)
    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så frodig og flott det er blitt i hagen din! Håper sola snart kommer nå, så starter all blomstringa rundt om!

    Tusen takk for koselig ord på bloggen min! Klem

    SvarSlett