tirsdag 3. juli 2012

Kamp mot brunsneglene

En god ting kan ikke nevnes for ofte. 1. juni skrev aftenposten denne artikkelen om bruk av nemaslug mot brunsnegler. Jeg har ikke erfaringer fra måten å bruke middelet på, men ut fra den kunnskapen jeg sitter med høres dette lurt ut. Sikkert mange som sliter med snegler nå som det er både vått og litt varmt. Helt borte blir den ikke, men en vesentlig reduskjon er heller ikke å forrakte! Nemaslug skal man få kjøpt på hagesenter og på felleskjøpet. Siden produktet har begrenset holdbarhet kan det imidlertid kanskje være bestillingsvare. Sikkert lurt å sjekke ut først. Har du erfaringer hører jeg gjerne fra deg.

3 kommentarer:

  1. Huff ja, det er lov å bruke alle midler i kampen mot de fæle brune. Jeg har ikke snelger, og har derfor ingen erfaringer med dette middelet. Det er jeg i grunnen glad for :-)

    SvarSlett
  2. Huff, jeg føler virkelig med dere som sliter med disse sneglene!
    Håper du finner ut noe som virkelig tar knekken på dem!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg fikk tips om å legge ut saltstein rundt bedet. Kjøpte 4 stk på felleskjøpet og fikk min samboer til å skjære de opp i ca 2cm tykke stykker som jeg la som et gjerde rundt bedet. Nå har plantene mine stått i fred og har ikke sett en brunsnegle i nærheten engang. Så det er virklig å anbefale å prøve :-) Vet ikke hvordan dette virker på jorden enda, men de skal visst ikke gi fra seg så mye salt at det skader jorden sies det. De andre blostrene som som står ved siden av har foreløpig ikke tatt skade av det i allefall.

    SvarSlett