lørdag 11. august 2012

Hjelp - jeg trenger noen linker!

Vet du om et godt nettsted med tips rundt temaet barn og hage trenger jeg å vite om det! :)
Dette har vært en travel uke, med mye planlegging for høsten. Moro. Første mål er alt neste helg. Da har jeg sagt ja til å være med på årets Økofestival i Sande. Tema for årets festival er barn og hage - og det er et tema jeg koser meg mye med. Frem mot økofestivalen skal jeg prøve å dele noen ideer rundt temaet her. Først ønsker jeg å samle bøker, nettsteder og linker som omhandler temaet. Min favorittbok om barn og hage er Hannahs hage gitt ut på Gyldendal. Mye av det som står er gode tips for oss litt store også. Jeg har også noen danske bøker. Claus Dalby har selvsagt laget bok om også dette. :) Havenyt har laget en oversikt over gode danske bøker.
Så var det nettsider. Ønsker fortrinnsvis nettsider med kunnskapsrelatert stoff, ikke bare nettbutikker med produkter egnet for barn. Noen jeg har funnet frem til er:
  • Hageselskapet har en pdf-fil med mye bra info. Barnas hageselskap finnes ikke lenger, men materiellet de hadde finnes fortsatt.
  • Skolehage.no er en slik side jeg ønsker fler av, med gode konkrete tips og ideer.
  • klikk.no har en artikkel med flere tips, også rundt anlegging og design av hage for barn.
  • Bakker Norge har skrevet ned noen tips.
  • Store Norske leksikon har en oversikt over giftige planter.
  • Helsenorge har oversikt over både nyttevekster og giftige planter og bær
  • Mettes Blogg - en flott dansk blogg med innlegg om barn
Det finnes sikkert noen gode norske blogger også - hjelp meg med å finne frem til dem! :)

Mosehytte fra Floriaden 2012

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar