fredag 19. oktober 2012

Tips ved løklegging?

Først bilde av løkposen, så jeg ser hva det er

så bilde av hvor løken er lagt.
Dette bildet forteller vel ikke dere så mye, men håper dere
skjønner poenget. Jeg vet jo akkurat hvor dette er i min hage. :)
Synes jeg har gjort noe kjempelurt selv i år, og tenkte jeg kunne dele det. Nå er det jo salg på løk rundt omkring, og her på Østlandet går det fint å legge løk enda. Narcisser er kanskje litt sent, men resten bør gå. Jeg er innimellom ganske kreativ og vimsete, men av og til tar systematikeren i meg over - heldigvis. Systematikeren i meg har jobbet hardt med rydding og systematisering mens den krative meg har hatt en liten pause. Derfor ble det systematikeren som sto får legging av løk i høst. For å huske hva jeg har lagt hvor, dro jeg med meg kamera. Så tok jeg et bilde av løkposen, og et bilde av hvor løkposen er satt. Da er det sansynlig at jeg ganske enkelt skal kunne forklare hva som blomstrer til våren - håper jeg.... Så når den kreative jeg blogger om nydelige tulipaner til våren, og kan skilte med hvilken sort det er - så er det systematikeren som bør på en takk. God løkjakt.

Løk setter jeg med denne. Helt super til mange småløk, eller en stor.

Skal løken settes litt ekstra dypt, eller innimellom andre busker/stauder
foretrekker jeg denne smale hagespaden.

2 kommentarer:

  1. Ikke dumt med et løk råd. Fint med bilde av sin egen hage som viser området hvor løkene er satt.
    Jeg bruker pinner, men det blir jo veldig mange pinner.

    SvarSlett
  2. Det var jo lurt. Det er som regel de systematiske og målbevisste egenskapene man må bruke for å få løken i jorda. Får bruke det kreative til å se for seg vårens flor slik at man holder motivasjonen oppe! Hvis man planter "industrielle mengder" av hver sort er det også lettere å huske hvor.

    SvarSlett