søndag 2. desember 2012

2. desember, og snart kommer frøkatalogene...

Dagens kalendergave.
Nå kommer snart de første frøkatalogene i posten, og da er det bare å planlegge. Ofte blir det slik med meg at jeg bestiller over evne. Mye flinkere til å bestille og så, enn å følge opp senere, desverre. Noen frøplanter som rett og slett tar sin død av det. :) Men det er glemt nå - vi prøver igjen, med ny frisk. Nelson Garden har sponset med dagens kalendergave. Flotte julerøde hansker, og to poser med flott blomkarse. Nelson Garden har også et snedig sortimentssøk. Vet du hvilken farge, eller høyde du ønsker, kommer de med forslag fra sitt sortiment. Jeg er nok en mer impulskjøper, som handler etter katalogbilder. Et sådan vellykket kjøp ifjor var snackagurk. Det skal jeg ha denne sesongen også. Masse god agurk. De siste årene har jeg også fått masse inspirasjon fra mange flotte hageblogger. En slik inspirasjonsblomst som var ny for meg i sommer var blodbeger (Rhodochiton atrosanguineum).


Blodbeger

Blomkarse - fin både i salaten og i bedet.
Gratulerer til Vivi, som fikk kalendergaven for 1. desember. Legg igjen en komentar og bli med i trekningen av dagens kalendergave. Har du ikke egen blogg, så husk å skrive e-postadressen din, så jeg får tak i deg.

6 kommentarer:

  1. Stor stas med kalenderen din:) Så praktfull blodbeger. Har aldri hatt den. Det må jeg gjøre noe med skjønner jeg! Ha en salig søndag.

    SvarSlett
  2. Du verden, vant jeg? Så utrolig gøy!

    Ja, tenk nå er det snart at vi skal planlegge våren igjen. Skal si tiden flyr når man har det godt!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Ja, jag försöker hålla klickfingret på plats men det börjar bli svårt. Redan nu har man glömt alla misslyckade sådder och hur fullt det är överallt ute i hagen, fröna lockar och drar, snart faller jag nog för frestelsen igen jag också :)

    SvarSlett
  4. Så koselig med kalender!
    Det er nesten vanskelig nå å tenke på sommerblomster og frø i dag - lite snølag og ti minus ute.
    Men i mars er kanskje vaskerommet ferdig også, men benk og ekstra lys? :-)
    Fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  5. Så flott adventskalender du har! Jeg glemte den bort i går :-(
    Det er altfor lett å bestille for mye frø ja, jeg vet alt om det... Har masse ubrukte frø i kjelleren. Men nå er det snart tid for ny frøsådd, så det er bestå bare se fremover nå! :-)
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  6. Adventskalender er kjekt... :-) Jeg har allerede kikket på frø en god stund. Men har bestemt meg for å være liit beskjeden i 2013. Om jeg klarer det, ja... det får tiden vise. Ønsker deg en fortsatt fin adventskveld!

    SvarSlett