fredag 7. desember 2012

Krydder i hverdagen

I dag sår jeg meg noen c-vitaminer. Trenger det på denne tiden av året. Julekaker, knask og god julemat er deilig å kose seg med, men av og til kjenner denne kroppen at det er godt med litt grønt midt i all julematen. Hadde vært godt om den julekjolen som passer nå, også passer på julaften. I dag har jeg sådd alfalfa spirer. Litt mildere i smaken enn karse. Så karse gjør jeg gjerne mot påske, tradisjonell påskemat - egg og karse. Alfalfa spirene er godt å ha i salaten, på brødskiva til avocado eller laks, i wok, gryter, supper eller bare som tilbehør til middagen. Tror jeg nok skal klare å spise det opp. :) Har du et godt tips til bruk av spirer, så skriv det gjerne i en komentar. Alle som legger igjen komentar er med i trekningen av dagens kalendergave - denne kjekke kultivatoren fra DeWit. MarJe vant gårdsdagens kalendergave.

4 kommentarer:

  1. Åååå heldige meg. Supert å vinne frø....og dei sortane har eg ikkje heller, så ekstra kjekt.

    Har sendt adressa mi :)

    Oj så flink du er som har sådd gode vitaminer...ja det er sant, kroppen treng ekstra av det vinterstid. Uff, det blir lett for mykje av den maten som gjer kleda mindre...eller kroppen større :)) Her er det berre å kome seg ut på tur å trimme litt.

    Ha ein fin kveld,
    Klem.

    SvarSlett
  2. Ja, det gjør seg med noe friskere og lettere innimellom all julematen.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Godt å være i forkant med vitaminene i disse tider:) Ha en fin fin adventshelg! Jeg gleder meg ennå stort over gevinsten:)

    SvarSlett
  4. Hei!

    Tusen takk for koselig gave i posten i dag. Gleder meg til hagesesongen igjen, slik at jeg kan notere viktige og koselige notater fra hagen i den!

    Kos deg i helgen! Klem

    SvarSlett