søndag 16. desember 2012

Velkommen til meg

En uke til lille julaften, så i går pyntet jeg til jul ved inngangsdøra.
Kanskje det kan inspirere flere?

Store krukker som står her hele året, eplekasser og koselige mor har laget til meg
danner rammen ved døra.

Lykt må til.

Jorda i pottene er stein hard, så sviblene blir ikke plantet i krukkene.
Svibler tåler ikke så mange kuldegrader, men selv om ikke det blir den store blomstringen,
er de jo dekorative slik de står. Litt avispapir får duge sompotteskjuler.

Hjertet av bjørkeris kjøpte jeg på Maihaugen.
Slengte noen røde perler rundt nå til jul, siden har jeg planer for dette til sommeren.
Tror det blir lekkert hvis jeg pynter med markblomster.

Dagens kalender gave er staudefrø. Vil du være med i trekningen, så legg igjen en kommentar under innlegget. :) Vivi vant gårdsdagens kalendergave. :)
I dag har jeg
  • Actaea rubra f. neglecta - Trollbær
  • Anthericum liliago - Sandlilje
  • Hosta venusta - Dverghosta
  • Polygala chamaebuxus - kjenner kun Polygala som navn, vet du noe annet?
  • Dianthus plumarius - Fjørnellik

7 kommentarer:

  1. Så koselig du har pyntet ved inngangspartiet:) Og så fine de nissene i bjørk var! Ønsker deg en fin søndag. Klem fra Ellen

    SvarSlett
  2. Så flott du har pyntet foran huset hos deg! Tusen takk for flott fuglemat som jeg fikk i posten i går. Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  3. Her var det blitt julefint og koselig, hjerte med de røde bærene er så flott og nissene dine er søte.

    God søndag til deg fra Marit.

    (nå må jeg ut å måke taket på drivhuset mitt)

    SvarSlett
  4. Så flott du har pyntet ved inngangspartiet! Jeg likte veldig godt lykten og hjertet.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Så utrolig julekoselig du har fått det! Har savnet kalenderen din disse dagene. Vært på Enerhsgen uten nettdekning:( Der har vi har julestemning med masse snø, pinnekjøtt og kanefart in i blåtimen og mørket. Magisk! Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  6. Nydelig pynt....nissane av bjørkestubbar var supre. Veldig flott alt saman!!!!

    Ha ein god fin kveld.

    SvarSlett
  7. De bjørkekubbene får fram smilet.....helt topp :)

    SvarSlett