lørdag 1. desember 2012

Velkommen til min julekalender

Velkommen til julekalender her på Hagebo. Første dag, i noe helt nytt for meg. Jeg har aldri hatt noen form for Give Away her, men i år blir det altså julekalender. Et lite innlegg hver dag, med en liten gave.
Dere må ikke sette altfor store krav verken til innhold i alle innlegg, eller kvaliteten på alle bildene. :) Det har vært, og er veldig moro å jobbe med denne julekalenderen, og så må det bli "learning by doing" for min del i år. :) Gaven trekkes ut blant dere som legger igjen en kommentar. Har du ikke blogg, må du legge igjen e-postadressen din, så jeg får tak i deg hvis du skulle bli trukket ut. Del gjerne på bloggen din, eller på facebook, men det er ikke noe krav, altså.
Ikke helt sikkert jeg rekker å besøke alle dere som kommenterer hver dag, håper dere skjønner det. Jeg skal prøve å lage til jul hjemme også, men jeg setter pris på besøket her på bloggen for det!
Siden alt må sendes pr post blir det ingen store tunge gaver - det kan jeg røpe. Men litt smånyttig til hagen eller den hageglade blir det. Jeg har fått noen flotte sponsorer, noe er hjemmelaget, og bittelitt kjøpt. Har ikke lyst å røpe mer - følg gjerne med!
Dagens julekalendergave er en koselig notatblokk. Å notere ned gjøremålet i hagen, sammen med dato, er en lur vane. Gjerne en kort notat om vær også. Jeg har en tendens til å surre veldig iblant, og glemmer fort både hva jeg har sådd, og hvor jeg sådde. Prøver å bruke såpinner, men er ikke så flink til å skrive ned mer enn navnet der. Blir resultatet vellykka er det kjekt å kunne gå tilbake og se hvor frøene ble kjøpt, og når jeg sådde året før. Mislykkes jeg et år, går jeg tilbake for å se om det var været, meg, eller frøene som var hovedårsak til et tragisk resultat. Oftest er det hos meg årsaken ligger. :) Litt lite vanning, eller plutselig sen frost. Kanskje denne lille boka kan hjelpe husken din?
Håper i hvertfall du har lyst til å følge med videre i desember - måtte det bli en fredelig og koselig hagejuletid.

4 kommentarer:

  1. Så koselig å lage en adventskalender på bloggen, du er jammen flink og kreativ.

    Ønsker deg en fin helg! Klem

    SvarSlett
  2. Koselig julekalender du lager:)

    SvarSlett
  3. Mottok mitt søte "eplehjerte" i dag - det vil bli synlig i jula :-). Tusen takk!

    SvarSlett
  4. Du er jo så flink med blogg og hage.
    Takk for tips til julegaver, Marit.

    SvarSlett