onsdag 5. desember 2012

Vinteroppbevaring

Jeg legger lista skikkelig lavt når det gjelder vinteroppbevaring. Kun et par tre stykker som får være over vinteren i garasjen, og det er slike som nesten ikke trenger oppfølging. Lar meg imponere av de som storproduserer pelargonier og fuksia. Hos meg er det Agapanthus, afrikalilje og en pelargonia som bor i garasjen. I tillegg har jeg noen knoller, men de teller jo ikke, for de trenger rett og slett ikke noe stell i løpet av vinteren. Klarer seg selv, der de ligger i litt torv. Afrikaliljen og pelargoniaen setter imidlertid pris på et garasjebesøk med en vannskvett en gang i mellom. Overvintringen i fjor gikk over all forventning for begge to, så da gjelder det bare å prøve å gjøre det sammen en gang til...
Skal gå på førjulsbesøk til de to i dag.




Gratulerer til Jannibele som vant kalendergaven i går.
I dag juler jeg til med en koselig liten nisse, som kanskje kan få sitte ute på en pottekant hos deg? Legg igjen en komentar og bli med på trekning, da vel.

2 kommentarer:

  1. Neimen, så utrolig koselig å få kalendergave! Stor stas og barnlig glede! Tusen takk for det. Så spennende med frø:):) Skal pleie dem godt og sende deg bilder når de står i flor! Ha en fin uke. Så koselig en nisse i dagens kalender!

    SvarSlett
  2. Har nok litt meir til vinterlagring her i huset :)) Like spennande kvar gong å sjå om dei har klart seg gjennom vintere, men som oftast går det bra.
    Eg må ha dei inn på eit kaldt rom i kjellaren...det hadde ikkje gått i garasjen. Der er bitkaldt.
    Så koselig kalendernisse !!!
    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett