søndag 13. januar 2013

Søndag i makro - tilslutt

Nå var det like før jeg ga opp bloggen min i dag. Etter aldri så lang pause skulle jeg endelig lage et innlegg, og da vil selvfølgelig ikke blogger laste opp bildene mine. Har lært at det ordner seg for snille jenter, så med litt luring og triksing, og en omvei om Picasa - her er dagens blogginnlegg med bilder! yohoo. :)
Etter mye grubling og luring har jeg til slutt kjøpt meg et skikkelig makro-objektiv. Med lånt speilrefleks, har jeg nå vært i hagen på ny oppdagelsestur. Det var 18 blå på morgenen i dag, så ute i solen er det vakkert med masse rim på trær og planter. Denne kulda skal visst vare en stund, men det er litt snø her, så jeg håper plantene klarer seg allikevel.
Her følger resultatet av dagens hagevandring.



Brudespirea, som er klippet som kule. Skal liksom bli hvit kule på våren.
Veldig sjelden kulefasongen overlever vinteren, men nå er det neste hvit kule allikevel.

Det glitrer i barlindhekken

Roseknopp med krone, eller er det hår?

Spir som virkelig stråler.

Selv en litt stusselig jente blir prinsesse på vinterball.

Vrihasse er som alltid vintervakker.

Dagens favoritt - hvem kan se at dette er en litt kjedelig humle?

Og furua er blitt mer hvit enn grønn.

15 kommentarer:

  1. Nydelige frostbildet! Tusen takk igjen for alt jeg fikk i din julekalender :)

    Ja, kulden skal holde seg i flere uker, så jeg er glad for snøen som er i hagen akkurat nå.

    Ha en ny fin uke!

    SvarSlett
  2. Så utrolig vakre rimfrostbilder! Det gjelder å se motivene i hagen selv nå om vinteren! Vakkert på en annen måte liksom. Jeg håper ikke kulden skal vare så lenge, for vi har ikke snø, og barfrost er ikke bra i lengden!
    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av motiver med rim på! Det var virkelig en vellykket start med ny linse. Vi har det også kaldt, men ingen snø her.
    Ser at det er flere som har hatt problemer med blogger og bilder i det siste. Bra at du fikk det til.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Det var jammen bra at det ordna seg for deg med å laste opp bilder.
    Virkelig fint med rim på busker og planter. Vakre bilder frå hagen din.
    Veldig kaldt her også....men her er det barfrost. Får berre håpe at det går bra med plantene.

    Ha ei fin veke.
    MarJE.

    SvarSlett
  5. Så nydelige bilder du har tatt! Gratulerer med nytt makro.

    Vil også passe på å si tusen takk for den kjempefine fuglemateren jeg hadde sånn flaks å vinne i julekalenderen din. Det er full fart til den om dagen:-)

    Håper du får en fin start på uken! Klem!

    SvarSlett
  6. Gorgeous winter!

    Have a nice week.

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder du har tatt, når en ser dette tenker jeg vinteren er vakker.

    For vinter er det, kaldt og snø i lufta er det vel hos deg også i dag.

    Så bra at du fant ut av blogg trøbbelet, det finnes ikke mye som er så ergerlig som å plundre med PC.

    Ha en fin ny uke fra Marit.

    SvarSlett
  8. Nei, du må ikke slutte å blogge:-) Og med macrolinse er det nok enda morsommere å ta bilder vil jeg tro:-) Jeg ønsker meg også speilreflekskamera, får spare litt til.. Ønsker deg en fin vindterdag og en god uke!

    SvarSlett
  9. Hei:))..så hyggelig å høre fra deg:)..og nydelige bilder du har tatt!..macrolinse er sååå gøy..en ser jo verden helt på en ny måte:))
    Håper du ikke slutter å blogge...vi savner deg vet du:))

    SvarSlett
  10. Riktig godt nyttår! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Frøene jeg vant i kalenderen din har kommet i jorden og står ute og godgjør seg:) Grattis med makro. Nydelige bilder med rimdrakt på.

    SvarSlett
  11. Hei igjen!
    Kan jeg spørre hvor du har kjøpt makrolinsen og hva den kostet. Jeg har funnet ut at jeg vil spandere meg en sånn. Kjekt å ha når kameraet blir flittig brukt ute i hagen og kunne ta fine og klare nærbilder:) Ble så inspirert av deg skjønner du:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du syntes de var fine. Gleder meg til å utforske mulighetene, og ser veldig frem til at det blir litt enklere å dele de på bloggen. Jeg bruker Canon, og legger ved link til objektivet. Canon har cash-back kampanje på det til om med 20. januar i år tror jeg. Gleder meg til å se dine resultater. :)http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Macro/EF_100mm_f2.8L_Macro_IS_USM/

      Slett
  12. Hei, ser at du ikke fikk opp bildene på bloggen. Hva gjorde du for å få det til - min blogg ble uten bilder denne gangen :( Syns jeg har prøvd og prøvd, ikke noe kjekt med blogg uten bilder! Du kan kanskje gi meg svar på aaseset@live.no?

    hilsen hageaase

    SvarSlett
    Svar
    1. Svarer her - kan jo være flere som lurer. Jeg fant ut at hvis jeg først lastet bildene opp i Picasa nettalbum, så kunne jeg hente de derfra inn på bloggen. Utrolig tungvint, men det fungerer i det minste. Ser at jeg fortsatt ikke har noen annen mulighet, registrerer at det er flere med samme problem - og håper det ordner seg snart. Får trøste meg med at dette er mitt første problem med blogger.

      Slett
  13. Så nydelige vinterbilder! Bra du fikk ordnet opp:)

    SvarSlett