søndag 20. januar 2013

Vinter i Sande

I dag har vi hatt en vakker dag i Sande. Bitende kaldt på morgenen, 20 blå. Litt utpå dagen ble det imidlertid mye bedre, i hvertfall i sola. Ble så inspirert av sola, at i dag har jeg sådd årets første frø. Blodbeger (Rhodochiton atrosanguineum). Ganske stolt - egne frø. Veldig spent på om de vil spire, for har lest at det tar lang tid for frøene å modnes. Det hadde vært veldig gøy om det gikk.
Her er bilder fra hagen i dag, det er fint med vinter også.

Snø fanget i piletreet mitt.

Blir ikke mye fyr i lykta nå, men litt tøff er den allikevel.

Naboen gamle epletre, som jeg er så heldig å få nyte hele året.

Gress med snø i motsol blir ikke kjedelig.

Stakkars småfuglene må jobbe litt for maten om dagen.
Neste helg er det fugletelling.

7 kommentarer:

  1. Ja, vinter er fint på dine bilder. Likte veldig godt det første bildet. Ha det godt! Hilsen Anne

    SvarSlett
  2. Mye fine motiver man kan finne på vonteren også. Lykta med hatt var virkelig stilig og bildet med gressi motsol var nydelig.
    Ha en fortsatt fin søndag:-)

    SvarSlett
  3. Flotte vinterbilder!
    Det har vært kaldt her på vestlandet også, men jeg nyter solen og lyset. Det er vel snart på tide å få blodbegerfrøene i jorden, ja.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Virkelig mange flotte vinterbilder. Må jo innrømme at det er fint nå!

    Ønsker deg en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  5. Vakre vinterbilder fra hagen din:)...spennende motiv dette med busker og ting med snø på:)
    Jeg har sådd egne frø fra blodbeger i flere år...det går kjempefint men tar lang tid.Har ikke kommet igang ennå...kanskje neste uke:)
    God søndagkveld:))

    SvarSlett
  6. Vakkert, vakkert:) Takk for koselige hilsner fra deg. For en fantastisk vakker hagelykt (med lue på:)). Inger Marie hos Hagerommet har maken og jeg falt helt for den. Har såååå lyst på en sånn! Hun hadde kjøpt den i Holmestrand. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt din? Ha det godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøpte min på Krukkegården på Ås. Har også sett disse lyktene som lave bordlykter, og store flotte. Lykke til med søket.

      Slett