søndag 24. februar 2013

Hagevandring med to skadedyr?

Denne trepionen tror jeg ikke blir mye fin til våren.
Denne helga har jeg startet våren. Har fått sådd endel stauder utendørs. I tillegg har jeg startet innendørs-sesongen med å så purre, tomat, persille, mini-agurk og gresskar. Jippi - det går mot vår. I tillegg er dagene lengre, fuglene kvitrer høyere, og sola varmer mer. Så da skulle egentlig bloggen denne dagen være en hyllest til våren som stadig er i fremmarsj. På min hagevandring fikk jeg følge av to stykker som ble født julaften. De er i pensjon fortsatt - men skal flytte til nytt godt hjem neste helg. Begge er imidlertid nå så aktive at de gladelig tar seg egne hagevandringer, og i dag fikk jeg se resultatet. Husets hunde-eier (ikke meg.. :)), er nå underrettet om at mor må ha en ny trepion til våren. Mulig jeg klarer å redde stumpene, men hardt kvestet, det er den. Kan liksom ikke helt bli sint på disse klumpene, men jammen godt de flytter før flere vekster dukker opp av snøen.


Uskylds ren, over hostaplantene.

Heldigvis - mesteparten av energien får utløp på hverandre.
Tatt på fersken, men magnoliabusken min tåler dette heldigvis.

Speider etter større marker - snart skal de få oppleve det,
og plantene mine (og jeg) kan puste lettet ut. ;)

4 kommentarer:

  1. Dette var noen fine og søte skadedyr!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Så søte de er! Men jeg forstår godt at du er redd for plantene dine, for det hadde jeg også vært. Herlig med frøsådd!
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Så söta pälsbollar går väl att förlåta? Värre är det med de där behornade...

    SvarSlett
  4. Åpenbart at klumpene også kjenner på vårfølelsen. Skjønner godt det ikke er lett å bli sint på dem. Håper pionen også bærer over med dem:) Du er i full sving. Har sådd en del og er igang. Masse snø på enerhagen fortsatt. Måtte den smelte bort snart. Ha det godt så lenge!

    SvarSlett