mandag 11. februar 2013

Hvit magi

Takk Anne, for at du drar igang X-faktor på Moseplassen igjen. Det er så bra, for da får jeg rydda og systematisert egne bilder også. :) Trenger det iblant. Hvitt er vakkert og rolig, som jeg setter særlig  pris på hvite blomster i skyggepartier på sommeren. Flere som liker hvitt, for det er mange flotte bidrag på Moseplassen. Nå er jeg imidlertid vårsjuk, så mitt bidrag på Moseplassen blir ulike hvit vårløker i samplanting.














Her følger de som ikke kom til Moseplassen, men som blir et bidrag her på Hagebo.


Prestekrager har jeg både inni og utenfor hagen - og dette er sommer!

Pyrus communis - noen som sa at ikke frukttrær kunne være prydtrær også?

Denne vakre syrinen tror jeg har fått navnet 'Nelker'.
Fant den i hvertfall på Floriaden i fjor.

Klematis er og blir vakkert, både små- og storblomstrede varianter.
Litt usikker på navnet på denne.

Her trenger jeg hjelp, altså. En Lewisia, men veldig usikker på sort.
Kanskje en selvsådd sak - den er i hvertfall trofast på våren.

Mulig jeg kommer til å angre på at jeg har dratt med meg konvall inn i hagen, men foreløpig er det lykke.

11 kommentarer:

  1. Så mange vakre hvite! Bildet av fruktblomstringen er helt nydelig:)
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Her var det mye flott! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  3. Her var det mange flotte hvite planter:)

    SvarSlett
  4. Her var det mykje fint i kvite nyansar. Så vakkert bilde med vårløk blomstring, og den lewisiaen var lekker.
    Lykke til!!!!

    SvarSlett
  5. Verkligen vackra vita blommor! Blandade vita vårlökar! Måste minnas det till hösten.. ;-)

    SvarSlett
  6. Så mange flotte hvite blomster du viser! Vårblomstene var nydelige, og jeg falt også pladask for bildet av syrinene!
    Lykke til!

    SvarSlett
  7. Innmari fine hvite blomster. Samplantingen er nydelig. Lykke til! Hilsen Anne

    SvarSlett
  8. Sikke en masse smukke hvide blomster! Fantastisk dejlige billeder alle sammen :) Lykke til!

    SvarSlett
  9. Vakker og spennende samplanting av hvite vårløksplanter hos deg! :-D
    Den syrinen var utrolig fin! Den virker mye hvitere enn Mme Lemoine!?
    Lykke til i Moseplassens konkurranse!
    Stein

    SvarSlett
  10. Mange flotte hvit skjønnheter! De er så rene og pene!

    Ønsker deg lykke til! Klem

    SvarSlett
  11. Ååå så vakre blomster og bilder Anne kari, vi har mye å glede oss til.
    Maritklem.

    SvarSlett