søndag 28. april 2013

Det gror, og jeg sår


Dette har vært en helt super hagehelg. Litt surt og vått i dag, men nydelig lørdagsvær i går. Den årlige vannblemma etter rakingen i går, er et faktum. Likeledes støle og såre armmuskler. Disse musklene måtte grundig overtales for å begynne å jobbe med mosefjerning i belegningssteinen i dag. Jeg klør oppover armer og ben av fugleloppebitt, men det får bare være greit, så lenge det er vår! Det popper opp løkvekster overalt. Fuglene må ha dratt med seg endel også, for under foringsplassen kommer det løkblomster jeg aldri har satt. Morsomt! Forhåpentligvis vil regnet som er meldt i morgen ta med seg siste rest av snø på nordsiden av huset.
Siden våren er så treg, har jeg nå satt settepotetene til lysgroing. Da blir de forhåpentligvis ferdig på sensommeren.

Jeg har også fått sådd litt i dag.
- Solsikke 'Zebulon'
- Gresskar 'Baby Bear'
- Blomsterert 'Bijou Mix'
- Blomkarse 'Peach Melba' samt en blomkarsemiks
- Bondebønner




I tillegg har jeg konstatert at jeg sådde agurk altfor tidlig, for nå har jeg agurk i vinduskarmen. Blir en lang agurksesong i år, altså.

 

5 kommentarer:

  1. Så flink du er til å dyrke agurk! Koselig med frøsåing. Godt at du har fått gjort så mye i går.
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke sådd agurk enda. Men det er kanskje ikke så ille, for den vokser jo fort.
    Her var det også fint vær i går. Det er deilig at det endelig går an å gjøre noe ute. Men vi kunne godt fått det litt varmere.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Hei Anne Kari!
    Du verden for ei helg du har hatt. Deilig å kjenne på kroppen at hagearbeidet er igang igjen :) Jeg gleder meg!

    Ønsker deg en kjempe fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  4. Takk for hilsen på bloggen min, så koselig blogg du har!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  5. Så godt igang du er, poteter, jeg må først kjøpe noen, alt er så seint uår. Men dine agurker merker visst ikke det, ser da god ut :)

    SvarSlett