mandag 1. april 2013

Hipp hurra for April!

Som dere kanskje har merket, mars satte jeg en stor strek over i år. Tørr og solfylt, men kald og vinterlig. Ikke stort som har skjedd. Tomatene og blodbegerne har vokst seg litt større, og fått litt større plass. Agurkene og gresskarene er mye større - og har fått mye større plass. Litt nytt er sådd, og purren og persillen står nå bare der. Altså ikke en så begivenhetsrik måned, men en måned med tid til å lese bøker, blader og hente inspirasjon. Så gjenstår det å se om planene blir til handling i måndene som kommer. Verandadelen som ble plastet inn til sommerfesten er fortsatt plastet inn. Det er var kjekt i sommer, da hele sommerfesten regnet bort, og det er kjempedelig nå. Nesten hagestue. På sikt er ønsket glass, men det koster litt penger.... Imens koser jeg meg med plasthuset mitt, og pyntet til vår og påske. Her står jeg også å prikler og sår. De fleste nysådde får stå inne, men staudene kan godt stå her ute, de tåler litt kalde netter enda.
Påsken er straks over, og det er april. Herlig å komme hjem fra påskeferie å se at selv om nettene er kalde gjør sola en innsats på dagen, og et og annet dukker opp av jorda. Veldig tilfredsstillende å se at notatene fra i fjor våres også gir resultater. Stedene snøen ble borte først i fjor, noterte jeg meg ned. Der ble det selvfølgelig satt løk i høst, og jammen kommer det ikke opp noe nå. Det er fortsatt godt med frost i bakken, men nå er det meldt en uke med godvær, så da hjelper det vel etterhvert.
Da går jeg løs på ny måned med friskt pågangsmot og godt humør. Nå får ikke været bremset meg heller, for midt i måneden reiser jeg på hagetur til Lazio. Dette får ikke blitt feil! God vår!



En tulipan på vei opp - hurra! :)

Selv staudene spretter i været så fort snøen og isen smelter.

2 kommentarer:

  1. Det er jo hyggelig at du er tilbake i bloggverden igjen! Mars var ikke noe hyggelig sett med hageøyne uansett ;-)
    Koselig at det er spirer hos deg, og skudd fra stauder som dukker opp til tross for snø og kulde.
    De er noen tøffinger!

    SvarSlett
  2. Ja, vinteren har jammen vært lang i år.. Som du sier får man bare bruke tiden til å hente inspirasjon i bøker og blader, men jeg gleder meg så til å sette igang i hagen igjen!! Ganske frustrerende når det ligge snø i hele hagen fortsatt... Har sådd noen sommerblomster, men er jammen redd de kommer til å vokse meg over hodet før jeg får plantet de ut. Ønsker deg også en fin vår!! Klem fra Berit

    SvarSlett