onsdag 10. april 2013

Spent før morgendagen...

Nå måtte jeg bare dokumentere at det faktisk dukker ting opp av jorda her. Veldig usikker på morgendagen nemlig. Det er meldt snø! Skal regne litt også, så kanskje er det akkurat dette vi trenger for å få vekk tele og snø. Prøvde å stikke spaden ned i jorda, men det er bare å glemme spatak på en lang stund enda.
Krokusen blomstrer ikke enda, men den viser da farge. Tulipanløken er kommet lenger opp, og det er ikke telen som dytter den opp. Til og med staudene har begynt å vokne til liv (valmuene er mest ivrig). Det er en herlig tid som kommer kjenner jeg, og siterer et ukjent, men bra gullkorn:

"Tålmodighet er kunsten å miste fatningen langsomt"




 

9 kommentarer:

  1. Det lyser vår av bildene dine. Snøen er ikke farlig for plantene. Den isolerer. Er det frost, så spa snø over plantene.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg gleder meg til snøværet. Istid, er det kanskje det som har blitt her?;-)
    Flotte vårtegn hos deg. Jeg var ute i dag og vasset i snøen, men fant ingen vårtegn. Ingen! Jeg blir snart gal av denne vinteren som aldri slutter...

    Jeg gleder meg over dine vårtegn da :-)

    SvarSlett
  3. Så härliga bilder!
    Ha en underbar dag!!

    SvarSlett
  4. Så herlig å lese om dere fra utstilling på Operataket ;) Ser riktig stilig ut! Synd dagen ikke passet ellers skulle jeg gjerne vært der og kikket. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Hei! Så langt våren har kommet hos deg, deilige vårbilder. Kjempefin hage dere laget på Operataket. Skulle gjerne ha vært, men jobben kallet. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Så nydelige krokus du har! De er nydelige allerede synes jeg, selv om de ikke er fullt utsprungne. Det er første gang jeg er på din blogg, og den var fin! :) Lurte på om den geraniumen du har ved bloggtittelen er en av de navnløse du tidligere skrev om, eller kjenner du til hvilken sort det er? Jeg likte den så godt!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei, og takk for koselig tilbakemelding. Geraniumen ved bloggtittelen er en selvsådd sak, som stadig dukker opp på uventede steder. Den ble jo kjøpt som en sort for lenge siden, skal se om ikke jeg klarer å finne ut hvilken. Da skal jeg gi deg beskjed. :)

      Slett
    2. Det var jo i alle fall det vakreste "ugress"! Syntes fargen var så fantastisk! Håper du kommer over etiketten. Ha ei fortsatt deilig helg!

      Slett
  7. Herlig, herlig vårbilder. Som sukker for øynene. Akkurat nå snør det kjærringer utenfor vinduether hos meg. Sukk…
    Den lar vente på seg, den våren gitt….

    SvarSlett