søndag 14. april 2013

Stas med bursdag

Et par dagers bloggopphold skyldes rett og slett egen bursdagfeiring. Det er kjekt å invitere til lag en gang i blant. Det er både veldig hyggelig, og jeg får ruska opp både inne og ute. Tiden strekker desverre ikke til, så noe besøk på hagemessa dette året ble det ikke. Jeg får finne inspirasjon på nettsider og på hageblogger i år. Og så reiser jeg jo på hagetur til Lazio på fredag. Planen var å pynte med vårblomster fra hagen, med det har denne trege våren satt en effektiv stopper for. Da Marit og jeg var ferdig på Operataket på tirsdag, ble det litt tid til å kikke i blomsterbutikken. Jeg falt for flotte ranunkler og roser, og heldigvis holdt de seg fint helt til lørdag. Lyngplantene som jeg kjøpte forrige helg har også blitt plantet, så nå er det vår rundt dørene i det minste. I dag er det 3 varmegrader, grått og vått. Satser på at dette været rydder litt snø.
Falt helt for denne flotte fargen. Mulig jeg må skaffe meg noe i tilsvarende farge som hagerose....

Ranunkler som knoll i hagen har jeg prøvd flere ganger.
De vil ikke bo hos meg, ihvertfall ikke enda, så da handler jeg snitt så lenge.

Bursdag er fint. Hagegale jubilanter får buketter. :)
Allium i bukett er flott, og makro-objektiv på kamera, enda morsommere....

Lyngen har nå fått sitt lille miljø ute, nå må jeg bare huske å vanne!

Denne høstlyngen, Calluna vulgaris 'Easter Bonfire', har så tøft bladverk.
Gleder meg til å se den til høsten.

Påskeliljene, som ble satt ut 5. mars begynner nå å vise farge.
Ikke dårlig at de i det hele tatt har klart å overleve ute i de kalde nettene vi har hatt den siste måneden.

4 kommentarer:

  1. Så flotte gaver du har fått! Macro objektiv er en flott gave å fa! Det var jo bra at ranunklene og rosene klarte seg så fint til den store dagen.
    Den rosen hadde lekker farge, ja!

    Bursdagsklem fra Marit

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen som har vært :) Flotte bilder du har av vakreste roser og ranukler. Ikke lett og få til disse sistnevnte som knoller, mange som klager på det...men vakre er de i bukett..er jo fargesprakende vårbukett:)
    Høstlyngen din var flott...ser de selger vårlyng nå..hmm trodde den bare var på høsten::)..man lærer så lenge man lever :)
    Ha en flott søndag..og jammen tiner det ute med pluss og gråvær..deilig !!!

    SvarSlett
  3. Hei! Gratulerer med dagen! Nydelige bilder. God tur til Lazio! Anne

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye! Vel overstått feiring. Ha en strålende tur til Lazio. Du må ta masse bilder som du kan dele med oss når du kommer hjem:)

    SvarSlett