onsdag 29. mai 2013

En fantastisk blomstring

På mine vårturer i utlandet, er jeg alltid like fasinert av blomstringen til japankirsebær - Prunus serrulata. Store trær overlesset med blomster - og gjerne masse summende lyd fra ivrige insekter.
Nå blomster dette flotte prydtreet hjemme i hagen min, men siden det regner etter arbeidstid hver dag, så hyller jeg blomstringen også med en del andre bilder av dette vakre prydtreet.








Og dette siste bildet er fra hagen min. :)
For å passe det inn har jeg valgt en søyleform, Prunus serrulata erecta.

5 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte bilder!

    SvarSlett
  2. Blomstrende trær blir man glad av. Nydelige bilder. Anne

    SvarSlett
  3. For en overflod - lekkert!

    SvarSlett
  4. Nydelig! Heldige deg som får til det treet :-)

    SvarSlett