mandag 20. mai 2013

Hage- og pinsehelg!

Dette har vært en fantastisk pinsehelg. Jeg kan sikkert blogge og leve på denne helgen en uke - minst!
26 grader og plutselig sommervarme har vært kjempedeilig.
Helgen har vært brukt til litt familiekos i varmen, og jeg har fått plantet ganske så mye.
 
Nå har også jeg fått meg en liten frukthage. Et epletre 'Katinka', et plommetre 'Victoria' og et kirsebærtre 'Fanal'. Nå gleder jeg meg til fruktblomstring i hagen. :) Trærne har blitt satt i akkurat passe hengekøyeavstand, så om noen år skal de få ha dobbel nytte i hagen.
Foruten å lage frukthage, har jeg fått erstattet nesten alle rosene som gikk ut i vinter, og sitteplassene har blitt ryddet frem fra vinterdvale. Jeg får leve med at det skal komme litt regn nå. Da slipper jeg jo å passe på nykommerne i hagen.
Hvilken flott sommer dette kan bli.
 

2 kommentarer:

  1. Det blir nok flott med hengekøye og masse frukt! :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hengekøyeavstand mellom trærne - det er en god og langsiktig plan ! Utrolig deilig med sol og varme. Masse familiekos denne helgen hos oss også. Godt med en pappa som både graver opp gamle røtter og fjerner bøttevis med løvetann. Det kommer nok flere poster fra meg også om denne helgen her og uansett så er den lange kalde våren glemt og vi vet at sommeren snart er over oss :)

    SvarSlett