lørdag 11. mai 2013

Hagevandring til humlesumming

I dag har jeg vært med på bruktmarked. Fått tak i en liten godbit som skal beplantes utover sommeren. Det får jeg vise siden. Her er bilder fra hagen rett før gråværet satte inn. Nå skal det visst drøye  litt før finværet vender tilbake. Greit det- bare det vender tilbake. Trøsten er jo at i selv tåke og regn jobber humlen i hagen. I gårdsdagens gråvær hadde jeg to ulike humlearter på samme plante samtidig. Men å få tatt et godt bilde av det, det var en større utfordring. Får tro det blir flere muligheter utover.
Staudebedet ved inngangen. Valmuer og Iris i ferd med å komme opp.

Lykken er når den røde julerosen har overvintret.
Den hvite har blitt borte, men tror jeg har noen småplanter
så satser på at jeg får den hvite tilbake.

Her skulle det komme masse roser. Bare grønne pinner igjen.
Godt at pinseliljene kommer trofast, da. De dør ikke ut.

Kjøkkenhagen. Ferdig sådd, og klart for varmt og godt vær.

Primula som jeg har fått av en nabo. Trofast hver vår.

Her er mitt vann i hagen. En balje som jeg setter pumpe og fontene i.
Rundt har jeg daglilje, hosta og gress.
Blir en stund til vannet kommer tror jeg.

8 kommentarer:

  1. Ja her var det vår i hagen din, det er godt å komme igang med kjøkkenhage og alle planene.
    Nydelig julerose, vi får håpe ikke solen blir så lenge borte av gangen.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Ja, det er nok lenge til det blir finvær igjen. Yr lover regn omtrent i 10 dager fremover :-( Hagesenterene kommer til å selge som de aldri har gjort før, for etter denne vinteren er det mye dødt. Flott kjøkkenhage du har :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hyggelige vårglimt fra hagen din! Jeg er også veldig takknemlig for narcissene i år, de er ekstra fine når lite annet er kommet i gang. Fint vannarrangement med flotte steiner!
    Nyt fine maidager!

    SvarSlett
  4. Gosh så flotte pinseliljene dine kommer til å bli! Håper å få se bilder av dem i blomst :)

    SvarSlett
  5. Fint å se at du er i rute, Anne Kari. Vi må nok også erstatte en eller to roser etter vinterens herjinger. Vi har vann i hagen vi også, akkurat nå kommer det ovenfra...

    SvarSlett
  6. Jeg kan også trøste deg med, at det er flere roser her også som ser ut til å ha tatt kvelden.
    Koselig med humler i hagen, og det har vært flere hos meg allerede også.
    Kjempe flotte bilder fra hagen din. Håper på litt varmere vær etter alt regnet.

    Klem

    SvarSlett
  7. Så fine glimt av hagen.
    Ha en nydelig søndag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  8. Nydelig kjøkkenhage, og flotte rader med pinseliljer på vei opp! Utrolig inspirerende bilder.

    SvarSlett