torsdag 2. mai 2013

Litt jul, litt påske og litt mai

Slike var det rundt pallekarmene i fjor
- gleder meg til sommeren, kjenner jeg!
Nå har jeg begynt vårrusken i hagen. Foreløpig har jeg ikke kommet over mye som ikke har klart vinteren, heldigvis. Rhododendronen er litt brun av tørke, men ikke mer enn at jeg tror den står det over. Julerosen står i blomst, og påskeliljene i knopp, så her varer nok både jul og påske til pinse! Det var kjøkkenhagen sin tur i dag. Det bød på visse problemer, da den kompostjorda jeg tenkte jeg skulle bruke fortsatt var frossen. Etter noen timer i sola, ble det i hvert fall mulig å skrape løs litt kompostjord, som sammen med kugjødselkompost, nok skal gjøre underverker på veksten til sommeren. Fikk på de to toppene til pallekarmene også, men har verken sådd eller plantet noe ut enda, jorda er altfor kald. Mulig jeg kan så litt til helgen, der hvor jeg har pallekarmtopper. Ellers blir man jo helt fiksert på humle, nå som Moseplassen har satt humle i fokus blant oss hagebloggere. Nå har jeg sikkert sett åtte-ti humler, samt funnet et humlebol. Humlebolet lå riktignok langs veien hjem, men ikke langt unna, så de kommer forhåpentligvis på besøk hit i hagen også.

4 kommentarer:

  1. For et nydelig hav av ringblomster! Jeg er såååå glad i dem. Du er i full sving skjønner jeg. Beklager at jeg ikke nevnte at jeg hadde fått humleutfordringen av deg i innlegget mitt. Skal ordne det! Ble så ivrig vet du:) Herlig at det bzzzzzummer rundt på bloggene!

    SvarSlett
  2. Så flott at du har fått så mange humler på besøk! Det håper jeg at jeg får også :-)
    God helg, klem!

    SvarSlett
  3. Herlig med slike sommerbilder :-)
    - og så flott du har funnet et humlebol i nærheten! :-D
    Ha en fin dag.
    Stein

    SvarSlett
  4. Ringblomster er sommer. Et oppmuntrende bilde. Trenger det nå når vinden uler rundt hushjørnene. God helg! Anne

    SvarSlett