søndag 12. mai 2013

Snart tulipanblomstring, men hva kommer opp?


I dag har den meldte solen foreløpig uteblitt. Vått og regn, og ikke mer enn 10 grader på det varmeste. Har vært en innedag, fristet ikke å pusle ute. Da har jeg fått ryddet i alle merkelappene, som jeg har tatt vare på opp igjennom. Fant også merkelappene til alle løkene jeg satt i høst. Da skal jeg forhåpentlig klare å navnsette det meste i hagen etter hvert. Jeg har kjøpt tulipanløk av sorten 'Queen of the night' (bildet?) Trodde det var denne, men ut fra bildet på løkpakken har 'Queen of the night' enkle blomster. Ut fra det jeg finner på nettet, bekrefter det den enkle blomsten. Hva er dette da? Noen som har erfaring og kan hjelpe? Det blir i hvert fall spennende å se om den kommer i år også. Den har vært trofast noen år nå, selv om jeg ikke har tatt opp løken etter blomstring. Tulipanene står i knopp nå, og jeg kan nesten ikke vente til de springer ut.

6 kommentarer:

  1. Fin er den... kan det være Black Hero?

    SvarSlett
  2. Nydelig, nydelig, nydelig! Jeg er enig med Parkvegen, det ligner Black Hero.

    SvarSlett
  3. Ja, det tror jeg også at det er. Det er ikke Queen of the Night, det er helt sikkert :-) Flott var den i alle fall.
    Klem

    SvarSlett
  4. Tusen takk, da sier vi det er Black Hero. :-)

    SvarSlett
  5. Hei Anne Kari.
    Ja det er ikke lett å drive med hagearbeide når regnskurene står i kø.
    Tulipaner og sorter vet jeg lite om, men jeg ser det er hjelp å få av flinke hagejenter.
    Nydelige er de mørke tulipanene så vi har mye å glede oss til.
    Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  6. Nydelig tulipan, skjønner godt at du gleder deg :)

    SvarSlett