tirsdag 21. mai 2013

Tulipanglede


Jeg er kjempeglad i tulipaner, og her følger en bildeserie over de tulipanene som blomstrer i hagen nå. Det skal liksom være litt tidlige tulipaner. Tidlige er de ikke i år, men de blomstrer 
da før de såkalte sene sortene. :)



Dette bedet ble litt glissent, men disse doble tulipanene var egentlig satt sammen med 10 tulipaner av Tulipa triumph Apricot Foxx. Ser ikke ut til at noen av de sistnevnte dukket opp.


Dette skal ifølge merkingen til forhandler være en Tulipa triumph Shirley.
Mulig det blir mer fargevariasjon med tiden...



Her kommer en gjeng navnløse - siden de kommer fra en slik pakke som heter Tulipan - enkel tidlig i blanding. Ja, ja - pene er de i hvertfall. :)





7 kommentarer:

  1. Hei! Oransje og rødt, liker det veldig godt. Ha det så godt! Anne

    SvarSlett
  2. Herlige tulipanbilder! Det er så deilig når de kommer og setter litt farge i beddene.

    SvarSlett
  3. Herlige tulipanbilder Anne Kari. Jeg kan ikke ha så mange tulipaner selv på grunn av rådyr og vånd, men setter stor pris på å se dem i andres hager! :-D Det er vel få andre planter som sprer så mye vårfølelse som nettopp dem! :-)
    Ha en fortsatt riktig fin dag.
    Stein

    SvarSlett
  4. Flotte tulipaner du har! Jeg får de ikke til å blomstre igjen, så jeg planter heller narcisser. Men de er veldig fine med sine sterke farger. Shirley var nydelig!

    Klem

    SvarSlett
  5. Flotte tulipaner i varme farger! Ja, i år er selv tidligtulipanene seine.

    SvarSlett
  6. Åh herlige tulipaner! de fylte der var nyydelige i både farge og form. Jeg hadde slike gule fylte i gamlehagen og de kom igjen og igjen:)
    Shirley har mange fargefaser,det er en nydelig tulipan! jeg hadde den sammen med andre lilla tulipaner.
    Ønsker deg fine vårdager♥
    Klem

    SvarSlett
  7. Skjønne tulipaner hos deg!

    SvarSlett