fredag 21. juni 2013

Når en pluss en blir en til...

Nykomling i hagen i år - en ganske lekker en.
Mine to orientvalmuer (Papaver orientale) har gått sammen om å lage en ny.
 
Sortsnavnene på de to opprinnelige har blitt borte for meg,
for de kom hit før den store hagedilla tok av for alvor.
 
 
Her er den første.....,

 
og her er den andre.
 
De står sammen i blomsterbedet, selv om fargene ikke er de beste til hverandre.
Kanskje det var derfor de bestemte seg for å lage en mellomting?

 
Her er i hvert fall den tredje - litt mer rød enn den ferskenfargede,
og litt mer rosa enn den røde.

 
Her står de sammen alle tre, de to opprinnelige i forkant, og nykommer'n i bakgrunnen.
Et heldig sammentreff vil jeg si! :)

10 kommentarer:

  1. Wow så artig, den ble jo så flott da.
    Er det helt vanlig, jeg vet og ser at akeleien krysser hverandre men viste ikke at valmuene gjorde det samme.
    Morsomt og så fikk jeg jo litt lyst til å prøve selv da he he.
    God sommerhelg fra Marit.


    SvarSlett
  2. Så flotte de er! Du er heldig som fikk en ny farge på de. Alle mine døde i vinter dessverre, så jeg får så noen nye.

    SvarSlett
  3. Jeg synes fargene var helt nydelige sammen:)

    SvarSlett
  4. Valmuer er grasiøse og vakre blomar og det var desse også :)

    God helg :)

    SvarSlett
  5. Det litt uperfekte er innimellom helt perfekt. De er flinke fargeblandere disse valmuene.

    SvarSlett
  6. Heilt nydelege alle tre. Mine av denne sorten fraus vekk i vinter...trur eg må invistere i nye for dei er så flotte.
    God helg.

    SvarSlett
  7. Kjempe flott! Jeg liker så godt disse typer valmuer.

    Ønsker deg en fin lørdag. Klem

    SvarSlett
  8. Så nydelige de er! Den fargekombinasjonen liker jeg!
    Klem!

    SvarSlett
  9. Tres amigos var da virkelig fine sammen:) Så artig med mellomsorten da.

    SvarSlett