søndag 16. juni 2013

Siste fra kjøkkenhagen

Siste nytt fra kjøkkenhagen:
- aspargesen er spist opp :)
- reddikene er straks klare
 
 
Jeg konstaterer at jeg bruker for lite gressløk i forhold til produksjonen.
Men den er flott der den står i knopp, da.

 
Bjørnerot (Meum athamanticum).
Denne så jeg for øvrig mye av i middelalderhagene i Roma.
Det passer godt, for her hjemme går den som en klosterplante.
Mer om denne morsomme planten finnes blant annet hos Skog og Landskap.

 
Sukkerertene ser ut til å bli kjempefine i år.

 
Mangold plantene bør tynnes.
Jeg kaster jo ikke så fine småplanter, så det blir nok
mangold litt tilfeldige steder i hagen i år, samt en krukke eller to.

 
Grønnkålen er også klar for tynning.
Lurer litt på å bruke disse småplantene i krukker / tønner.
Tror det kan bli litt morsomt.

2 kommentarer:

  1. Kjøkkenhagen i full grøde. Så stas det må være å kunne gå ut å plukke fra egen hage og rett på kjøkkenet:) Skulle gjerne hatt en sånn, men krever nok for mye tilsyn i feriehagen, som vi ikke er på hele tiden... Nyter din jeg:)

    SvarSlett
  2. Hei! Så langt det har kommet i kjøkkenhagen din. Reddikene ble sådd forrige helg, men de spirer. Vi har bjørnerot, men den tar seg aldri helt opp. Kanskje den er feilplassert. Kjøkkenhage er gøy! Anne

    SvarSlett