fredag 19. juli 2013

En lek med farger i varmen

 
Jeg har blogget før om bruk av Shipolin båtmaling til hagemøblene.
Nå er det den gamle øl-benken som har fått farge.
Denne grønne benken fulgte med det gamle huset som sto på tomta. Den gangen rev vi huset, men husfruen mente den grønne ølbenken var så tøff, så den måtte få leve.
I mange år har den bodd i garasjen, men nå er den tørket støv, og påført en nytt strøk maling.
Ble den ikke fin, kanskje?
 
 
Denne rosa pelargoniumen skal få lage fin kontrast til grønnfargen, når den kommer i blomst.

 
Her har jeg gjort benken noe mer behagelig - og spedd på med puter i mange farger.
Veldig morsomt å leke litt med farger i sommervarmen.
I dag har det vært 25 grader i skyggen.
Skal visst være den fineste sommeren på sju år - nyter den. :)

4 kommentarer:

  1. Hei! Det ble kjempefint. Liker både benken, grønnfargen og putene. God sommernatt! Anne

    SvarSlett
  2. Det ble veldig fint, ja! Friske farger som passer godt i sammen. Her var det 28 grader, og jeg nyter varmen i fulle drag.

    Kos deg! Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Så fin den var! Jeg har også planer om å male en stol i lignende grønnfarge, og lurer derfor på hvilken fargekode du har brukt her? Den var så fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Sine :) Den er VELDIG grønn, og fargekoden heter S4050-G10Y. Dette er ikke en standardfarge i båtmaling.... Her fikk jeg de til å trikse det til for meg, men mulig det er enklere med møbelmaling. Lykke til. :)

      Slett